воскресенье, 15 января 2012 г.

Національна сутність виховання. Национальная сущность воспитания


Саме духовна сутність і національний аспект набувають особливого значення для виховання дітей в умовах сьогодення, коли наш інформаційний простір є вкрай незахищеним саме з цих двох боків. Духовність дітей було поставлено під загрозу іще з початку дев’яностих, коли на телеекранах з’явилися американські бойовики, важкі для сприйняття трилери та інші продукти, що можуть вплинути на формування свідомості. Передусім маю на увазі сповнені насилля стрічки, які дитина без належної виховної роботи часто сприймає за правдиве відображення норм життя. Як представник молодого покоління можу стверджувати, що ситуація значно гірша, а тенденція – куди більш невтішна, аніж можуть собі уявити представники старших поколінь, які звикли до радянського порядку і радянської  дисципліни.

Для багатьох дітей, починаючи від молодшого шкільного віку, насилля стає стилем життя. Це відбувається внаслідок того, що комп’ютер (раніше – телевізор) стає головним авторитетним співрозмовником дитини, її духовним наставником. Чомусь вважається, що саме різноманітні «шутери» та «екшни» будуть для дітей найцікавішими іграми, тому їх масово штампують виробники відеопродукції. Так, не кожна дитина готова змалечку проходити квести, але це питання вирішується не шляхом ще більшої популяризації банальних кровопролитних ігор.
На сьогодні американська жорстокість витісняється японськими збоченнями на духовну тематику. Безпечні на перший погляд мультфільми «аніме» перенасичені демонами. Діти починають говорити про потойбічні сили японського походження з їхніми не зрозумілими українській свідомості японськими правилами поведінки та карання винних як про щось буденне. Раніше ми питали в батьків, чому собака бігає за кішечкою, а зараз десятирічна дитина питається у старших, чому демон Сюрикен висмоктує душу лише у незайманих дівчат (до речі, мамо, тату, а як це – незаймані?).

Дитину по мірі зростання її здатності до сприйняття потрібно готувати до того, що інформаційне середовище – воно як світ дикої природи. Відмінність лише в тім, що воно не природнє, а тому жодні інстинкти самозбереження не гарантують дитині розумового виживання та уникнення травм свідомості. Треба постійно бути поруч з дитиною, обговорювати всю ту інформацію, яку вона отримує, власним прикладом допомагати їй формувати світогляд, звички, правила поведінки, принципи та смаки. Треба вкладати в дитину основи принципів загальнолюдської моралі в українському розумінні цього слова. Бути добрим, ввічливим, працелюбним, щирим, чесним – ось які принципи має засвоїти маленький українець або українка. Не варто сидіти на дивані чи за компом і дудлити пиво з пивної каски або скликати до себе додому на тусовку жителів околиці, яких не знаєш не те що по  іменах,  а і в обличчя, як американець. Тим більш не варто розрізати собі живіт у разі невдачі у тій чи іншій «справі честі», як японець. Все це потрібно пояснювати, бо ж «тато комп’ютер» може зробити це швидше за вас.


Веселый сказочник

П. С. Краще вже дітям грати в такі ігри як Вінкс (Винкс, Winx)

Комментариев нет:

Отправить комментарий